NOTÍCIES
Èxit del primer MAC virtual

Èxit del primer MAC virtual

L'endemà del MAC, les sessions ja acumulen més de 2.800 visualitzacions

La 21a edició del  Mercat Audiovisual de Catalunya (MAC 2020), ha tancat la seva primera edició totalment virtual amb més d'un miler de visualitzacions en directe dels continguts emesos per streaming, a través del seu canal de vídeo a Youtube i de les xarxes socials Twitter i Facebook.

Totes les sessions, tant les emeses en directe com les preenregistrades, es poden consultar de forma permanent al web del MAC. L'endemà de l'esdeveniment, ja porten un total de 2871 reproduccions i continuen creixent.

Sessions destacades

En la la key note inaugural, Eduard Martín, director del Programa 5G de Mobile World Capital Barcelona, ha explicat que la cinquena generació 5G "significa la trobada entre les xarxes de telecomunicacions tradicionals i el món de la computació, fet que oferirà xarxes intel·ligents on la computació permetrà adaptar-les a les necessitats. La tecnologia 5G millorarà les capacitats de producció intel·ligent i remota i oferirà més possibilitats de personalització del contingut i experiències immersives amb la realitat virtual".

D'altra banda, Lluís Garriga, conseller delegat de la Xarxa Audiovisual Local, ha presentat el Pla Estratègic de la XAL, un "Pla de Plans de la Comunicació Local perquè les entitats adherides puguin trobar el seu full de ruta" i que vol donar les bases per "conjugar el present-passat amb el present-futur".

Per la seva banda, des de Londres, Maria Rua Aguete, gran experta en mitjans de comunicació, ha resumit les noves tendències de consum a partir de la pandèmia, destacant que, malgrat "ja hi ha més inscrits a serveis online que als de televisió tradicional, durant la pandèmia es va veure molta televisió lineal". També ha destacat que enguany "han caigut les vendes d'smartphones, però han pujat les d'smart TV, consoles de joc i altaveus intel·ligents".

També en connexió des del Regne Unit, Eduardo Suárez, cap de comunicació del Reuters Institute of Journalism, ha reflexionat sobre els podcasts informatius com a eina per a la informació local, remarcant el creixement del consum de podcasts en general i la proliferació dels dailys en particular, un format que "genera l'hàbit de trobar-se amb l'audiència cada dia".

En l'apartat més tècnic, la sessió sobre operar a distància ràdio, televisió i podcasts, moderada per Mariola Dinarès, directora i presentadora del programa Popap de Catalunya Ràdio, ha debatut sobre els avantatges i inconvenients de la nova realitat per a molts professionals i mitjans. Carla Turró, editora i presentadora del programa El balcó de la cadena SER Catalunya, ha explicat la seva experiència: "les dinàmiques són molt diferents des de casa que des de l'estudi. No poder ser als llocs on passen les coses fa molt difícil fer periodisme i fer ràdio. Però crec que no hem fet mai millor ràdio que durant el confinament. Hem tingut històries molt potents i amb una gran sensació de comunitat".

El programa del MAC 2020 ha comptat amb 15 sessions en directe i 8 de preenregistrades (amb un total de 53 ponents) i dues activitats paral·leles.

Fira MAC, que enguany també adopta el format online, ha comptat amb la participació de 37 empreses (7 d'elles internacionals, de França, Dinamarca i Països Baixos), dues organitzacions professionals, tres mitjans de comunicació i dos centres de formació.