L’assemblea general de la FMCLCat acorda per unanimitat el seu full de ruta anual

25 MAI
2018

L’assemblea general ordinària 2018 de la Federació de Mitjans de Comunicació Local va fer balanç de gestió amb la memòria d’activitats i econòmica de 2017 que, juntament amb la resta de punts, va rebre el vot a favor de tots dels representants de la dotzena de mitjans locals presents. També es va aprovar per unanimitat el pressupost de la Federació d’aquest 2018. A l’informe de presidència, Eduard Garcia va repassar l’activitat del darrer any i també va mostrar la intenció d’impulsar trobades territorials “per recollir més a fons les inquietuds de les emissores associades i tenir contacte més directe ”. Garcia va exposar altres projectes, com per exemple l’organització d’una jornada de formació on s’abordin temàtiques diverses de cara la tardor. Al torn obert de preguntes, les emissores van posar sobre la taula neguits com els requeriments de pagament de drets per part dels organismes de producció i distribució musicals, amb els que s’està pendent d’obrir negociacions a través de les associacions municipalistes. Entre molts altres temes, els mitjans també transmetre la seva preocupació, per exemple, de la precarització laboral de molts mitjans de proximitat a causa de la concessió de la gestió de continguts que estan fent molts Ajuntaments.

La trobada anual de la FMCLCat es va fer dijous 24 de maig a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya a Barcelona, on la seva degana, Neus Bonet, després de l’assemblea es va dirigir als presents per encoratjar-los més que mai en la seva feina “en uns moments difícils per la llibertat d’expressió”. Bonet, va reiterar el compromís de cooperació entre el Col·legi i la Federació.

La jornada es va cloure amb una formació sobre com aconseguir més incidència dels nostres mitjans de comunicació a les xarxes socials i com mesurar-ho, que va anar a càrrec de Pilar Yépez, Llicenciada en Publicitat i Relacions Públiques a la Facultat de Ciències de la Informació de Sevilla, directora creativa de diverses agències de màrqueting i que actualment, com a sòcia fundadora, forma part de l’agència de màrqueting i comunicació digital Úbica Below.

Informacions i esdeveniments d'interès per a la comunicació local.

(c) 2012. Federació de Mitjans de Comunicació Locals de CatalunyaDESARROLLO WEB